Etichete

UPDATE: Grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, preia 70% din businessul La Cocoş. Antreprenorul Iulian Nica păstează 30%. “Brandul La Cocoş va fi pus pe magazine din Europa şi va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion. De la avion de linie, devenim navetă spaţială”

UPDATE: Grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, preia 70% din businessul La Cocoş. Antreprenorul Iulian Nica păstează 30%. “Brandul La Cocoş va fi pus pe magazine din Europa şi va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion. De la avion de linie, devenim navetă spaţială”

Grupul german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, un gigant cu afaceri anuale de 175 mld. euro, preia 70% din businessul retailerului român La Cocoş. Fondatorul afacerii, antreprenorul Iulian Nica, păstează restul de 30%. Astfel, fondurile de investiţii Morphosis Capial şi CEECAT, alături de BERD, fac exit, iar asta la doar câteva luni după ce intraseră în acţionariatul firmei autohtone. Iulian Nica rămâne la conducerea companie şi anunţă extinderea conceptului autohton nu doar în România, ci şi în Europa. Mai mult, identitatea brandului va fi păstrată integral, de la formatul de magazin şi politica de preţuri, până la echipa actuală. „La Cocoş va deveni parte a Grupului Schwarz. (...) Prin această asociere se reconfirmă valoarea modelului La Cocoş, care are un potenţial real de creştere. Le mulţumesc investitorilor actuali pentru încrederea şi sprijinul acordat, dar şi pentru faptul că predau acest model de business în cele mai bune mâini. Împreună cu echipa noastră actuală şi viitoare vom putea continua să construim durabil, având sprijinul Grupului Schwarz, pentru a păstra identitatea brandului La Cocoş şi pentru a amplasa sigla autentic românească pe toate magazinele care se vor deschide, atât în România, cât şi în Europa, spune Iulian Nica. El adaugă că această tranzacţie nu este o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă şi să consolideze conceptul La Cocoş, transformându-l într-un reper internaţional în cadrul Grupului Schwarz.  “Astfel, La Cocoş va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion.” El adaugă că transferul participaţiei de la actualii investitori către Grupul Schwarz înseamnă mai mult decât o simplă schimbare de acţionariat – reprezintă o oportunitate excepţională de a deveni parte din cea mai mare familie a retailului european. Dacă trecerea de la un antreprenor individual la un parteneriat cu investitori financiari a însemnat o accelerare a dezvoltării echivalentă cu reducerea unui parcurs de 15 ani la doar 5 ani, asocierea cu Grupul Schwarz reprezintă un adevărat “zbor către lună: de la avionul de linie cu care zburam împreună cu actualii investitori, la o navetă spaţială – simbol al unei viteze de scalare de 30 de ori mai mare!” Retailerul La Cocoş, care ope¬rează patru hipermarketuri cu politică de discount la Ploieşti, Braşov şi Bucureşti, a închis anul trecut cu vânzări de peste 1 mld. lei. După cifra de afaceri, La Cocoş este cea mai puternică reţea locală din comerţul alimentar. „Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţ, dorim s învăţm unii de la alţii şi s ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, spune Christian Groh, Preşedintele Consiliului de Administraţie, Schwarz Corporate Solutions.