Etichete

Studiu de caz: de ce în domeniul producţiei de biscuiţi şi dulciuri compania românească Croco are o marjă de profit de 30%, iar cea americană Mondelez de doar 3%?

Studiu de caz: de ce în domeniul producţiei de biscuiţi şi dulciuri compania românească Croco are o marjă de profit de 30%, iar cea americană Mondelez de doar 3%?

Croco din Oneşti, cunoscută în special pentru producţia de biscuiţi şi sticksuri, a raportat anul trecut o marjă de profit de peste 30%, la o cifră de afaceri de 278 de milioane de lei, în timp ce compania americană Mondelez a raportat o marjă de profit de sub 3% la o cifră de afaceri totală de peste 1,5 miliarde de lei. Astfel, Croco plăteşte un impozit pe profit de circa 15 mil. lei, în timp ce Mondelez plăteşte cumulat pe două compa­nii un impozit pe profit de circa 17 mil. lei. Ce s-ar întâmpla dacă Mondelez ar avea aceeaşi marjă de profit ca şi Croco? Impozitul pe profit al Mondelez ar fi de zece ori mai mare, adică un total de peste 170 mil. lei.