Etichete

Cum a ajuns grupul Maspex, care deţine Tymbark, Bucovina şi Salatini, unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară din regiune, cu un business de 3,7 mld. euro şi o prezenţă în 80 ţări

Cum a ajuns grupul Maspex, care deţine Tymbark, Bucovina şi Salatini, unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară din regiune, cu un business de 3,7 mld. euro şi o prezenţă în 80 ţări

Grupul Maspex, care a intrat în România în 1996, a fost fondat de cinci antreprenori polonezi la începutul anilor 90 iniţial activând doar în ambalare de produse şi comerţ, iar trei ani mai târziu au început şi producţia de băuturi instant. Antreprenorii şi anume Sławomir Rusinek, Krzysztof Pawiński, Józef Szczur and Zdzisław Struglik şi Jerzy Kasperczyk au făcut prima achiziţie în 1995 şi au cumpărat brandul Kubuś (cunoscut în România ca Tedi). Jerzy Kasperczyk, care a murit în aprilie anul trecut, este şi cel care a fost cu ideea dezvoltării brandului Kubuś,  conform publicaţiei „Wirtualna Polska”. După preluarea mărcii Kubuś (cunoscut în România ca Tedi), Kasperczyk a ajuns la concluzia că sucurile de morcovi Kubuś ar putea fi produsul emblematic al companiei. El a investit în campania lor de marketing şi în distribuţia în întreaga ţară - indică portalul. Ulterior, grupul a mai făcut alte 20 de achiziţii iar în 1999 a cumpărat brandul Tymbark, care este astăzi lider pe piaţa de sucuri în multe ţări. Maspex a bătut palma în 2023 cu gigantul Pernod Ricard pentru brandul de bitter Becherovka.