Acţiunile Renault au fost suspendate ieri de la tranzacţionare după ce în primele ore s-au prăbuşit cu 19%. Declanşatorul au fost veştile că producătorul auto francez şi-a redus proiecţiile de creştere pentru anul acesta. Compania are probleme în actualul mediu de afaceri extrem de competitiv în care producătorii chinezi asaltează piaţa europeană mai ales pe segmentul de maşini electrice, beneficiind de avantajul preţurilor mai mici, al experienţei şi nu în ultimul rând al tehnologiei. Dar nu doar Renault este în dificultate. Chinurile Volkswagen sunt bine cunoscute şi durează deja de aproape un deceniu. De aceea nu este de mirare că investitorii apar din ce în ce mai pesimişti în privinţa perspectivelor constructorilor auto europeni. Însă ei ar trebui să fie mai atenţi la o pereche de mărci dinamice şi nonconformiste, scrie Bloomberg. Este vorba de Cupra, linia spaniolă mai dichisită a Volkswagen, şi de brandul românesc Dacia, al Renault, cunoscut mai ales pentru maşini la preţuri mici. Succesul lor arată că investitorii au motive să rămână în sectorul auto european. Cupra, acum una dintre mărcile auto cu cea mai rapidă creştere din Europa, a devenit o marcă de sine stătătoare abia în 2018, după ce a fost anterior emblema diviziei spaniole de înaltă performanţă a VW Seat. Vânzările de maşini Cupra au crescut de peste 17 ori din 2018 până în 2024, la 248.100 de unităţi. Cupra a devenit una dintre cele mai strălucitoare stele din universul VW. Anul trecut, Dacia Sandero supermini s-a apărat cu succes de concurenţa din partea Renault Clio, VW Golf şi Tesla Model Y pentru a deveni cea mai vândută maşină din Europa, în timp ce Duster este unul dintre cele mai populare SUV-uri de pe continent. Cota pe piaţa europeană a mărcii a crescut la 4,5% în 2024, iar cu peste jumătate de milion de livrări în regiune, Dacia a depăşit Hyundai şi Tesla.
Auto• Citește știrea pe zf.ro