Pe 31 martie 1995, puţin după 9 dimineţa ora locală, s-a înregistrat cea mai mare catastrofă aviatică din România. O aeronavă Airbus de tip A310-324, operată de Tarom care zbura pe ruta Bucureşti-Bruxelles, s-a prăbuşit în apropierea Aeroportului Internaţional Otopeni, pe un câmp din raza localităţii Baloteşti, judeţul Ilfov, după aproximativ două minute de la decolare, aminteşte Agerpres. La bord se aflau 60 de persoane. Dintre acestea, 11 au fost membri ai echipajului, toţi români, şi 49 au fost pasageri. Dintre pasageri, 32 erau belgieni (printre care consulul Ambasadei Belgiei la Bucureşti), 9 români, 3 cetăţeni ai SUA, doi spanioli, un francez, un olandez şi un thailandez. Nimeni nu a supravieţuit. Comandantul zborului a fost Liviu Bătănoiu, în vârstă de 48 de ani, absolvent al Şcolii Militare de Aviaţie Aurel Vlaicu, promoţia 1969. În total, Liviu Bătănoiu avea la activ 14.312 ore de zbor, dintre care 1.735 de ore la bordul unei aeronave Airbus A310. Făcuse ultimul antrenament în simulator pe acest model de avion în 12 noiembrie 1994, la Zurich, în Elveţia. Copilot a fost Ionel Stoi, în vârstă de 51 de ani. Îşi efectuase pregătirea la aceeaşi şcoală de aviaţie, absolvită în 1968. Experienţa sa de zbor cuprindea 8.988 de ore, dintre care 650 la bordul unui aparat Airbus A310. Făcuse ultimul antrenament în simulator pe acest model de avion în 21 septembrie 1994, la Zurich, Elveţia. Până la 31 martie 1995, niciunul dintre cei doi nu fusese diagnosticat cu o problemă de sănătate care ar fi putut să le ridice dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.
Actualitate31 martie 2025• Citește știrea pe antena3.ro